Van een introductiefilmpje op de website van de medewerkers in het huis en van de locatiemanager krijgt de (nieuwe) bewoner al snel een welkom gevoel. (Tip van het Huis, Vondelstede, Amsterdam)
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Maak je verbouwingsplannen helder en ondersteun dat met een maquette in het huis en visueel materiaal op je website. (Architectuur) – 5 april 2012
- Bezoek is maar al te vaak geneigd op de gat te gaan zitten in plaats van in de benen te komen, met name omdat men gewoonweg niet op de gedachte komt of ertoe gestimuleerd wordt. (Tip van zorgvisite, Woon- en behandelcentrum Nolenshaghe)
- Zorg ervoor dat de buitenentree naast netjes en functioneel ook uitnodigend is, bijvoorbeeld door het plaatsen van een leuk kunstwerk (De Bieslandhof)
- Plattegronden van het huis of een filmpje met een virtuele rondleiding door het huis zijn goede toevoegingen op de website van zorginstellingen. (Zorgvisite Tip, Wijndaelercentrum)
- Een toegankelijke locatiemanager staat voor een openhartige opstelling, vermelding van de locatiemanager op de website maakt het eveneens makkelijker om contact te leggen. (De Bieslandhof)