Bied op je website informatie die toegesneden is op de behoeften vanuit de cliënten en hun familie. Gebruik in plaats van zorg- en administratief jargon, toegankelijke en begrijpelijke taal die de cliënten en hun naasten in een emancipatorische positie brengt. (ICT en Naasten) – 6 oktober 2011
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Organiseer een Winterfair met kerstspullen en een schaatsbaan voor de jeugd. (Ondersteunende Functies) - 15 december 2011
- Vogelbolletjes trekken vogels aan, wat reuring geeft in de tuin. (Tip van Zorgvisite, Oudshoorn 2016, Alphen a/d Rijn)
- Vermeld op de website informatie over de wachttijden of over de grootte van de kamers en wat men zelf mee kan nemen ten behoeve van de inrichting van de eigen kamer. (Tip van Zorgvisite, Mariënhaven en Mariëngaerde, Warmond)
- Maak een bewonersprofiel.
- Denk aan plaatsen van lekker zittende banken, waar bewoners een uiltje op kunnen knappen in de middag. Een goed voorbeeld zijn de uitnodigende leren banken in de woonkamer van De Herbergier in Arnhem. (Architectuur) - 13 januari 2012