Creeer aansprekende diensten en service. Visualiseer deze en zet er een goede marketing op. Etaleer wat je in huis hebt! (ICT) – 29 juni 2012
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Maak altijd een afspraak voor een vervolggesprek (enkele weken na de intake) om dingen die in eerste instantie zijn blijven liggen of niet geheel zijn begrepen, of waar men tegenop gelopen is, alsnog te kunnen bespreken en verhelderen.
- Het leren eten kopen en koken voor ongeveer tien personen is iets wat in het opleidingscurriculum van de verzorgenden veel aandacht moet krijgen.
- Zet plattegronden van de woonruimtes op de website van uw zorginstelling zodat toekomstige bewoners al kunnen bedenken hoe ze hun nieuwe huis kunnen inrichten. (Tip van Zorgvisite, De Koekkoek, Veenendaal)
- Maak visitekaartjes en regel vaste (telefonische) spreekuren van de eerst verantwoordelijk verzorgenden.
- Een servicepunt dat meer is ingericht als tafel dan als balie stap je makkelijker op af. (Tip van het Huis, Schoorwijck, Leidschendam)