Elke medewerker in een staf- of steunfunctie moet zich bij elke werkzaamheid afvragen: wat voegt het toe aan de verbetering van het zorgen en het leven van de bewoners?
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Een afspraak voor een vervolggesprek (enkele weken na de intake) lijkt altijd op zijn plaats om dingen die in eerste instantie zijn blijven liggen of niet geheel begrepen zijn, of waar men tegenop gelopen is, alsnog te kunnen
- Voor medische ritten of om simpelweg boodschappen te doen: de PlusBus rijdt bewoners overal naar toe (Tip van het Huis, 't Huis aan de Poel, Amstelveen)
- Overzichtelijk en goed geplaatste folderrekken en een verantwoordelijke daarvoor.
- Vergemakkelijk de overgang van huis naar verpleeghuis door naasten in de gelegenheid te stellen om de eerste dagen na opname bij het familielid te kunnen blijven slapen en/of op bezoek te komen.
- Uitnodigende zitjes in de hal en op de gangen zorgen ervoor dat bewoners en naasten op een natuurlijke manier met elkaar in gesprek raken (Tip van het Huis, Vivaldi, Zoetermeer)