Maak een frequent verschijnende email-nieuwsbrief ten behoeve van naasten met heel basale informatie: het menu van de week, welke activiteiten worden er wanneer ondernomen, wanneer houdt wie spreekuur, is er iemand jarig van de bewoners, van de verzorgenden etc.
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Ga eens weekje op vakantie in eigen land met bewoners. Een andere omgeving en zo leren medewerkers en bewoners elkaar beter kennen (Tip van het Huis, Van Wijckerslooth, Oegstgeest)
- Plaats een koffiepot of koffieautomaat voor de bewoners en hun bezoekers in de omgeving van de receptie en de entree, zoals je wel in hotels ziet. (Het Verblijf) – 2 november 2011
- Foto's van de teams en locatiemanager van het woonzorgcentrum geeft meteen overzicht wie de aanspreekpunten zijn (Tip van Zorgvisite, De Elf Ranken, Barendrecht)
- Tandheelkundige faciliteiten voor bewoners beschikbaar hebben en er duidelijk over zijn. (Verpleeghuis De Eshoeve)
- Vermijd instituuttaal, maar sluit de taal van het huis zo veel mogelijk aan bij het gewone taal- en spraakgebruik (Tip van Zorgvisite, Mozaïek Woonzorgcentrum, Zuidlaren)