Maak visitekaartjes en regel vaste (telefonische) spreekuren van de eerst verantwoordelijk verzorgenden.
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Zorg ervoor dat de website up-to-date is: een actuele activiteitenagenda, eventuele verbouwingen, en wachttijden. (Tip van Zorgvisite, het Mennistenerf, Zaandam)
- Laat de raamkant al een uitnodiging zijn om naar binnen te willen gaan en maak duidelijk wat erachter zit. (Tip van Zorgvisite, Hoge Veld, Den Haag)
- Hang in de WC’s een schoonmaakschema met een afvinklijstje op met een mededeling waar je je, als bezoeker of medewerker, kunt vervoegen als je de WC niet schoon aantreft. (Het Verblijf) – 18 oktober 2011
- Zorg voor belevingselementen in de tuin zoals bijvoorbeeld kleine dieren, een speelplekje voor kinderen en bewegingstoestellen voor ouderen. (De Bieslandhof)
- Een heel inventieve samenwerkingsconstructie van een gemeente met een zorgorganisatie gezien op het gebied van de publieke ruimte: de zorgorganisatie krijgt het stuk grond erbij tegen bijvoorbeeld 1 euro in erfpacht en kan met goedkeuring van de gemeente de ruimte inrichten en gebruiken ten dienste van de bewoners. Win-win. (Tip van Zorgvisite, Schoorwijck, Leidschendam)