Breid de website www.kiesbeter.nl uit met meer persoonsgerichte keuzevoorkeuren. Zet er informatie op over de beschikbaarheid van plaatsen. De informatie moet de bezoekers van de website in staat stellen de verpleeghuizen te beoordelen (vergelijk de hotelsites).
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- De Zorggroep (Zorgvisite De Wietel) heeft voor iedere locatie een fantastisch heldere informatiegids die op hun website te downloaden is. In duidelijke, gewone mensentaal wordt uitgelegd wat de locatie de bewoner te bieden heeft. Alle zorgorganisaties kunnen met dit klip en klare voorbeeld hun voordeel doen.
- Zorg ervoor dat informatie omtrent de capaciteit van het verpleeg- verzorgingshuis, eventuele aanleunwoningen en bijbehorende wachttijden ter plaatste is. Evenals informatie over activiteiten en een digitaal nieuwsbericht. (Woonzorgcentrum Steenvoorde)
- Fleur de tussenruimte van de draaideur door mooie voorwerpen erin te etaleren of activiteiten in het huis aan te prijzen (Tip van het Huis, Ewoud en Elisabeth Gasthuis, Wijk bij Duurstede)
- Maak een menukaart voor in het restaurant en leg deze op de tafels. Dit geeft een gastvrij gevoel. (Het Verblijf) - 17 november 2011
- Waardeer als gemeente de eet- en drinkfaciliteiten in woonzorgcentra en zet ze hiermee positief op de kaart. Een goede waardering kan ook mensen van buitenaf aantrekken. (Verpleeghuis De Eshoeve)