Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Zorg voor aanwezigheid van speelmogelijkheden voor de kinderen, dit maakt een bezoekje voor hen ook leuker. (Woonzorgcentrum Steenvoorde)
- De Zorggroep (Zorgvisite De Wietel) heeft voor iedere locatie een fantastisch heldere informatiegids die op hun website te downloaden is. In duidelijke, gewone mensentaal wordt uitgelegd wat de locatie de bewoner te bieden heeft. Alle zorgorganisaties kunnen met dit klip en klare voorbeeld hun voordeel doen.
- Reageer als zorginstelling op uiterst negatieve waarderingen op websites om beide zijdes van een situatie te belichten. (De Bieslandhof)
- Breng naasten met elkaar en met de medewerkers in contact! Organiseer bv. een jaarlijkse ‘Kastendag’ waarbij familie en bekenden, onder genot van een hapje en drankje, uitgenodigd worden kasten na te kijken en schoon te maken; indien nodig de garderobe te vernieuwen en eventueel het beddengoed te luchten. (Het Verblijf) – 16 mei 2012
- Verzamel in het winkeltje van het huis spelletjes, puzzels en DVD’s op een plank, die door bezoekers kunnen worden geleend. Maak reclame voor deze service zodat er goed gebruik van wordt gemaakt! (Het verblijf) – 6 oktober 2011