Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
Op elke bewonerskamer een logboek op een vaste plaats, waarin dagelijks een paar zaken worden genoteerd Op elke groepswoonkamer een woongroeplogboek op een vaste plaats, waarin de gezamenlijke activiteiten van de bewoners worden opgeschreven en waarin foto’s van die activiteiten kunnen worden geplakt.
- Zet de maandelijkse actviteitenkalender ook op de website, zo kunnen bezoekers van te voren ook bekijken wat er te doen is op de dag dat ze langskomen. (Woonzorgcentrum Steenvoorde)
- Maak altijd een afspraak voor een vervolggesprek (enkele weken na de intake) om dingen die in eerste instantie zijn blijven liggen of niet geheel zijn begrepen, of waar men tegenop gelopen is, alsnog te kunnen bespreken en verhelderen.
- Laat bewoners een tag dragen, die signalen afgeeft aan de zorgmedewerkers. Zo kunnen bewoners die de vrijheid aankunnen toch van de afdeling af. (Het Verblijf) – 5 april 2012
- De Zorggroep (Zorgvisite De Wietel) heeft voor iedere locatie een fantastisch heldere informatiegids die op hun website te downloaden is. In duidelijke, gewone mensentaal wordt uitgelegd wat de locatie de bewoner te bieden heeft. Alle zorgorganisaties kunnen met dit klip en klare voorbeeld hun voordeel doen.