Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Maak je verbouwingsplannen helder en ondersteun dat met een maquette in het huis en visueel materiaal op je website. (Architectuur) – 5 april 2012
- Ontwikkel een professionele huisstijl, waaraan je entrees herkent en je je er welkom weet. (Tip van Zorgvisite, Kadoelerbreek, Amsterdam)
- Uitnodigende zitjes in de hal en op de gangen zorgen ervoor dat bewoners en naasten op een natuurlijke manier met elkaar in gesprek raken (Tip van het Huis, Vivaldi, Zoetermeer)
- Creeer aansprekende diensten en service. Visualiseer deze en zet er een goede marketing op. Etaleer wat je in huis hebt! (ICT) – 29 juni 2012
- Bewoners, verzorgenden en verplegenden moeten elkaar als bondgenoten zien, mensen met elk hun eigen relatie (de een professioneel, de ander vanuit een familie of vriendschapsrelatie). Beider taken en rollen zijn van betekenis en vullen elkaar aan. Dat betekent dat men met elkaar praat en aandacht heeft voor elkaar. In het algemeen geldt: besteed als zorgverleners tijd aan de familie. Naasten zijn maar al te zeer bereid zijn veel te doen voor hun dierbaren in het verpleeghuis wanneer zij daartoe worden uitgenodigd en echt betrokken worden bij het wel en wee van de afdeling/woongroep. Als ze handreikingen krijgen en zich serieus genomen. Hoe meer tijd je als zorgverlener aan hen besteedt, hoe beter de bewoner het heeft. Werk als een team met de naaste familie. En realiseer van elkaar dat beiden ook een eigen leven hebben.