Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Buiten is bewegwijzering ook belangrijk: leg leuke wandelroutes in de buurt aan en laat zo zien wat de buurt te bieden heeft. (De Bieslandhof)
- Schaf driewielfietsen aan en organiseer een oefendag met en door de buurt. Op deze manier blijven bewoners veilig in beweging en worden ouderen die er benieuwd naar zijn en eens willen oefenen, uitgenodigd. (Het Verblijf) - 30 mei 2012
- Reageer als management op waarderingen van cliënten en naasten op websites, bijvoorbeeld Zorgkaart Nederland. Zo straal je uit de mensen die reageren serieus te nemen.
- Maak een folder met daarin het visitekaartje met de 24 uur per dag bereikbare spoedzorg-telefoonlijn voor mensen met een psychogeriatrische en somatische problematiek; zo is er overzicht voor bewoners en naasten (Tip van het Huis, Pieter Pauw, Wageningen)
- Attendeer de gemeente op onderhoud van vergeten stukken groen en zet de bankjes die er staan zo neer, dat je uitkijkt op het groen en water. (Tip van Zorgvisite, Schoorwijck, Leidschendam)