Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Een servicepunt dat meer is ingericht als tafel dan als balie stap je makkelijker op af. (Tip van het Huis, Schoorwijck, Leidschendam)
- Bied op je website informatie die toegesneden is op de behoeften vanuit de cliënten en hun familie. Gebruik in plaats van zorg- en administratief jargon, toegankelijke en begrijpelijke taal die de cliënten en hun naasten in een emancipatorische positie brengt. (ICT en Naasten) – 6 oktober 2011
- Streep de term mantelzorger uit je woordenboek en spreek over naasten of familie. Je wordt met zo’n term geïnstitutionaliseerd. ('t Reijgersbosch, mei 2013)
- Respecteer bewoners in wie ze geweest zijn. Als een bewoner altijd iemand was met grote belangstelling voor de politiek, voor kranten, het journaal en nieuwsgerelateerde programma’s, blijf dat dan aanbieden, houd dat zichtbaar. Of als iemand altijd een groot liefhebber van klassieke muziek was, speel daar op in.
- Eenvoudige sport / bewegingsinstrumenten zouden ook in gemeenschappelijke ruimtes aanwezig kunnen zijn, zodat daar ter plekke gebruik van kan worden gemaakt door bewoners met hulp van hun bezoek.