Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Een e-magazine (www.zorgboogmagazine.nl) is voor elke zorgorganisatie aan te bevelen. Het voorbeeld van Ruijschenbergh is erg aantrekkelijk met heldere pagina’s over allerlei onderwerpen.
- Zorg als overkoepelende zorgorganisatie voor een rode draad in je identiteit, iets herkenbaars naar de buitenwereld toe. (De Bieslandhof)
- Betrek bij verbouwing/verhuizing de bewoners, medewerkers en familie gezamenlijk tijdens het hele proces en ga hun wensen en behoeften na. Informeer en communiceer de plannen goed en tijdig. (Architectuur) – 4 mei 2012
- Bossen bloemen op gemeenschappelijke tafels waarvan bewoners zelf bossen kunnen maken om hun woning mee op te fleuren geven kleur aan het huis. (Tip van het Huis, 't Huis aan de Poel, Amstelveen)
- Een afspraak voor een vervolggesprek (enkele weken na de intake) lijkt altijd op zijn plaats om dingen die in eerste instantie zijn blijven liggen of niet geheel begrepen zijn, of waar men tegenop gelopen is, alsnog te kunnen