Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Hang vogelvoeder en vetbolletjes voor de ramen zodat er ook voor de bewoners die aan hun woning gekluisterd zijn, dichtbij wat te zien en beleven valt. (Het Verblijf) - 27 januari 2012
- Maak een route voor op de gesloten afdelingen waar bewoners letterlijk een rondje kunnen lopen, dit geeft vaak veel meer voldoening dan weer terug te moeten keren. (De Leystroom)
- Plaats op de homepage van de zorginstelling of zorglocatie meteen een blok over de familie en naasten. Informatie en kennis voor hen, om hun eigen rol natuurlijk te kunnen voortzetten.
- Maak goede, informatieve folders voor cliënten en naasten, in plaats van gebruikelijke algemene, verkoopachtige, weinig zeggende flyers van zorgorganisaties. Bij Zorggroep Dorus hebben ze wel 20 eenvoudig op A4 vormgegeven folders gemaakt over zaken die je als cliënt of naaste echt wilt weten. Per A4 wordt ingegaan op een onderwerp. Een greep eruit: Levensboek. Toelichting voor de makers van het levensboek, en Inrichting bewonerskamer St. Barbara. (Het Verblijf) - 1 december 2012
- Tegelasbakken zijn een schonere, prettiger ogende en beter ruikende variant op de staande asbak. (Tip van het Huis, Verpleeghuis 't Blauwbörgje, Groningen)