Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Reageer als management op waarderingen van cliënten en naasten op websites, bijvoorbeeld Zorgkaart Nederland. Zo straal je uit de mensen die reageren serieus te nemen.
- Wees als artsen en verzorgenden in gesprekken met naasten reëel over de mogelijkheden gerelateerd aan het ziekteverloop van elke individuele bewoner. Het gaat er om de verwachtingen goed te managen.
- Volg (dwalende) bewoners met een gps-systeem of chip in bv horloge of schoen. Op deze manier kunnen bewoners vrij bewegen, terwijl de risico's beperkt blijven. Twee vliegen in één klap. (ICT) - 24 augustus 2012
Op elke bewonerskamer een logboek op een vaste plaats, waarin dagelijks een paar zaken worden genoteerd Op elke groepswoonkamer een woongroeplogboek op een vaste plaats, waarin de gezamenlijke activiteiten van de bewoners worden opgeschreven en waarin foto’s van die activiteiten kunnen worden geplakt.
- Een servicepunt dat meer is ingericht als tafel dan als balie stap je makkelijker op af. (Tip van het Huis, Schoorwijck, Leidschendam)