Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Het huis moet investeren in de naasten die zich willen inzetten voor de bewoners. Het gaat daarbij om goede informatie, communicatie en ondersteuning door middel van trainingen.
- Vermijd instituuttaal, maar sluit de taal van het huis zo veel mogelijk aan bij het gewone taal- en spraakgebruik (Tip van Zorgvisite, Mozaïek Woonzorgcentrum, Zuidlaren)
- Plaats schermen in de gangen van de woongroepen waarop beelden van de natuur en bijbehorende geluiden te zien/ horen zijn. Dit verhoogt de belevingswereld van bewoners. (Verpleeghuis Het Gasthuis)
- Bied bewoners de mogelijkheid “een mobiele telefoon in bruikleen te krijgen als ze op stap gaan, zodat ze gemakkelijk contact op kunnen nemen met het zorgcentrum of iemand van de familie, als ze bijvoorbeeld pech krijgen onderweg”. (Zorgvisite De Wietel)
- Tover omgeving ontsierende travo- en elektriciteitshuisjes om in een kunstwerk, zoals bij Humanitas-Akropolis in Rotterdam. (Architectuur) - 7 september 2012