Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- P&O dient attent zijn op meer informele vaardigheden en belangstelling van medewerkers, zoals hobby’s, achtergrond en talenten en die in verbinding brengen met het wonen en leven in het verpleeghuis.
- Geef iedere bewoner een sleutel van zijn of haar appartement/kamer. En zorg voor elektrische hulpmiddelen voor als de bewoner zelf de voordeur niet zo goed meer kan openen, zoals bij Zorgcentrum De Geinsche Hof. (Het Verblijf) - 2 november 2012
- Voor medische ritten of om simpelweg boodschappen te doen: de PlusBus rijdt bewoners overal naar toe (Tip van het Huis, 't Huis aan de Poel, Amstelveen)
- Integreer kinderopvang in het gebouw. Maak het zo dat ouders met de kleintjes een plein of atrium over moeten om binnen en buiten te komen. Dat is goed voor het onderling contact.
- Maak van eten een gebeurtenis om naar uit te kijken en betrek de (buurt)bewoners en hun naasten er actief bij. ( Woonzorgcentrum De Lisse)