Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Voer een standaard beleid in dat een medewerker altijd een bewoner meeneemt als hij/zij buiten de woongroep moet zijn. De bewoner heeft dan meteen ook een loopje, beweging en ontmoeting. (Verpleeghuis Het Gasthuis)
- Met de goed gedoseerde en toegankelijke informatie is de website van Bartholomeus Gasthuis wat ons betreft een website waar menig zorginstelling een voorbeeld aan kan nemen.
- Stel het restaurant open voor andere organisaties of bedrijven, dat zorgt voor reuring en goed gebruik van de faciliteiten. In Ruijschenbergh wordt het restaurant ook door het personeel van het gemeentehuis gebruikt. Het eigen personeelsrestaurant van het gemeentehuis is afgesloten.
- Maak een duidelijke contact button op de website. (Woonzorgcentrum Raffy)
- Gebruik de geschiedenis! Neem de historie van het gebouw mee in het ontwerp en de aankleding van het gebouw. Plaats bijvoorbeeld een plaquette aan de buitenmuur waarop historische informatie terug te vinden is. (Architectuur) – 8 september 2011