Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Investeer in een goede geluidsinstallatie, zodat muziek, maar ook toespraken en speeches, bij toch al hardhorende mensen goed aankomen. (Het Verblijf) – 20 oktober 2011
- Bied bewoners de mogelijkheid “een mobiele telefoon in bruikleen te krijgen als ze op stap gaan, zodat ze gemakkelijk contact op kunnen nemen met het zorgcentrum of iemand van de familie, als ze bijvoorbeeld pech krijgen onderweg”. (Zorgvisite De Wietel)
- Maak, naast de inlogfunctie voor medewerkers, een aparte inlogfunctie op de website voor familie en bewoners. Een soort familienet waar iedereen up-to-date wordt gehouden. (Zorgvisite Tip, 't Huis op de Waard)
- Bied de plaatselijke schaakvereniging een onderkomen in het huis. Dit creëert als vanzelf reuring, gezelligheid en menging van jong en oud. (Ondersteunende functies) - 27 januari 2012
- Wees ondernemend: dank adverteerders en donateurs voor hun ondersteuning door vermelding op een bordje of, zoals De Herbergier doet, op een bedrijfsauto. (Ondersteunende Functies) – 11 augustus 2011