Kapstokken ontbreken vaak bij woongroepen, maar plaats ze toch: het geeft aan dat er bezoek wordt verwacht (Tip van het Huis, Vivaldi, Zoetermeer)
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Maak een duidelijke contact button op de website. (Woonzorgcentrum Raffy)
- Combineer winkel, receptie en restaurant balie. Het is efficiënter en je realiseert er langere openingstijden mee. (Architectuur/Ondersteunde functies) – 22 september 2011
- Maak de ingang uitnodigend, zet er bijvoorbeeld bloeiende planten in, zodat mensen aangetrokken worden en met een glimlach naar binnen gaan. (Tip van Zorgvisite, Hoge Veld, Den Haag)
- Zorg voor belevingsgerichte attributen in de tuinen/ buitenruimten. Deze geven meerwaarde aan een bezoekje aan de tuin. (De Leystroom)
- Let er in cafés en restaurants op dat er geruime tijd warme maaltijden verkrijgbaar zijn. (Woonzorgcentrum Steenvoorde)