Betrek bij verbouwing/verhuizing de bewoners, medewerkers en familie gezamenlijk tijdens het hele proces en ga hun wensen en behoeften na. Informeer en communiceer de plannen goed en tijdig. (Architectuur) – 4 mei 2012
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Er zijn vijf hoofdrisico groepen. Vallen, doorliggen, ondervoeding en te weinig drinken, incontinentie en depressiviteit. Leer naasten trucjes om erger voor te zijn.
- Studio's of appartementen geven meer zelfstandigheid aan bewoners dan kamers. (Tip van het Huis, Schoorwijck, Leidschendam)
- Reageer als management op waarderingen van cliënten en naasten op websites, bijvoorbeeld Zorgkaart Nederland. Zo straal je uit de mensen die reageren serieus te nemen.
- Organiseer rondom Kerst activiteiten als ‘uzelf te portretteren voor een kerstkaart in aanwezigheid van de Kerstman’.
- Werk samen met de gemeente om groen en de rest van de openbare ruimte ten dienste kan worden van het naar buiten gaan en bewegen van ouderen (Tip van Zorgvisite, De Santmark, Castricum)