Maak je website ook als app beschikbaar.
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Het PRET pakket: Professioneel, Respect, Elkaar blij maken en Toewijding als leidmotieven voor je hele organisatie en al wat je doet. (Het Zonnehuis Amstelveen, 29 maart 2013)
- Let op dat bij de (digitale) receptie er wel mensen aanwezig zijn die oog kunnen houden op wie er binnenkomt. (Tip van Zorgvisite, Pieter Pauw, Wageningen)
- Bezoekers hebben vaak onvermoede kwaliteiten. Vraag ze er naar en maak gebruik van de talenten en hobby’s van naasten. Voorbeelden: groene handen hebben, het leuk vinden om te koken of taarten te bakken, mooi kunnen zingen of muziek kunnen maken, graag iets willen organiseren.
- Wees ondernemend: dank adverteerders en donateurs voor hun ondersteuning door vermelding op een bordje of, zoals De Herbergier doet, op een bedrijfsauto. (Ondersteunende Functies) – 11 augustus 2011
- Bied op de website ook praktische informatie aan bewoners en naasten, niet alleen aan vrijwilligers. (Tip van Zorgvisite, Ewoud en Elisabeth Gasthuis, Wijk bij Duurstede)