Een toegankelijke locatiemanager staat voor een openhartige opstelling, vermelding van de locatiemanager op de website maakt het eveneens makkelijker om contact te leggen. (De Bieslandhof)
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Met inrichting kan veel worden bereikt: bijvoorbeeld een ingelegd tapijt dat bewoners en naasten door het huis leidt. (Tip van het Huis, Humanitas, Deventer)
- Plaats buiten bij de voordeur een bellenblok voor alle appartementen en een bel voor elk huis van de kleinschalige woningen. (Zorgvisite Ruijschenberg)
- Zorg voor creatieve, lekkere menu’s in het restaurant, en een mooie etalage. Dit trekt zowel bewoners als bezoekers. (Woonzorgcentrum Steenvoorde)
- Vraag feedback van bewoners wat betreft de catering/ het eten. Welke gerechten bevallen, welke niet? Pas de maaltijden hierop aan. (Tip van het Huis, De Aa, Breukelen)
- Ontwikkel een introductie DVD die bij de intake kan worden getoond, maar ook mee naar huis kan worden genomen om rustig meerdere malen te bekijken. Of denk aan een headphone waarmee iemand al wandelend zich een beeld over het huis kan vormen (vergelijk het gebruik van headphones in musea).