Houd de domeinen van en informatie voor personeel en bewoners gescheiden. (Verpleeghuis De Eshoeve)
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Maak het als naaste voor de verzorgenden gemakkelijker om de juiste muziek te herkennen door stickers op de CD’s te plakken. Niet iedere verzorgende heeft verstand van klassieke muziek of zegt de namen van componisten iets.
- Zorg voor een kabelkrant of TV in de publiek toegankelijke ruimtes die bezoekers van informatie voorziet. (Woonzorgcentrum Steenvoorde)
- Organiseer een huisbioscoop op een vast moment en maak het filmprogramma bekend via de communicatiemiddelen die je hebt zoals website, nieuwsberichten, kabel tv etc. Enthousiasmeer buurtbewoners en naasten om vooral te komen en de bewoner te vergezellen. (Het Verblijf) - 17 november 2011
- Een lage en toegankelijke ontvangstbalie voor bezoekers en vragen; waarop de dienstdoende receptiemedewerkers via een klapper laten weten wat hun naam is.
- Van een introductiefilmpje op de website van de medewerkers in het huis en van de locatiemanager krijgt de (nieuwe) bewoner al snel een welkom gevoel. (Tip van het Huis, Vondelstede, Amsterdam)