Maak zichtbaar voor bewoners, naasten en omgeving welke functies, voorzieningen en activiteiten het huis heeft en organiseert. En maak duidelijk van welke voorzieningen en activiteiten ook buurtbewoners gebruik kunnen maken. Denk aan een nieuwsbrief, informatiebord, posters etc.
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Bied op je website informatie die toegesneden is op de behoeften vanuit de cliënten en hun familie. Gebruik in plaats van zorg- en administratief jargon, toegankelijke en begrijpelijke taal die de cliënten en hun naasten in een emancipatorische positie brengt. (ICT en Naasten) – 6 oktober 2011
- Plaats een geavanceerd computergestuurd belsysteem voor de tijden dat er geen receptioniste aanwezig is waarin elk deel en elke bewoner is apart te zoeken. (Bartholomeus Gasthuis)
- Een 'afdelingsknuffelhond' geeft echt huiselijkheid: bewoners en naasten kunnen met 'm knuffelen, maar ook helpen met uitlaten (Tip van het Huis, Humanitas, Deventer)
- Peil bij bewoners wat zij van de inrichting vinden: zijn ze erop uitgegekeken? Wat zouden zij graag zijn in de gangen? (Tip van het Huis, Hoge Veld, Den Haag)
- Voor de creatievelingen in het huis: maak een buitenatelier in de tuin dat aanspoort tot het inzetten van creatieve talenten. (Tip van Zorgvisite, Vondelstede, Amsterdam)