Maak van eten een gebeurtenis om naar uit te kijken en betrek de (buurt)bewoners en hun naasten er actief bij. ( Woonzorgcentrum De Lisse)
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Plaats een ronde magneetzuil in de hal, waar een ieder z’n informatie op kwijt kan over activiteiten die plaatsvinden in de zorginstelling. (Fase 3: voorafgaand aan opname) – 23 juni 2011
- Informatie over het ziektebeeld en de indicatiestelling kan en moet anders en in gewone taal door het CIZ gecommuniceerd worden.
- Laat bewoners op uw website vertellen hoe het is om te wonen in uw woonzorgcentrum of verzorgingshuis. (Tip van Zorgvisite, De Aa, Breukelen)
- Voor medische ritten of om simpelweg boodschappen te doen: de PlusBus rijdt bewoners overal naar toe (Tip van het Huis, 't Huis aan de Poel, Amstelveen)
- Draag zorg voor perfecte ICT faciliteiten op de afdelingen en woongroepen. Zorg voor gebruiksvriendelijke ICT voor de verzorgenden om hun zorgactiviteiten veel beter te laten verlopen, maar ontwikkel vooral ook ICT voor de bewoners en hun naasten.