Alle ondersteunende staf- en stuurfuncties (inclusief de directie) horen een werkplek te krijgen tussen de bewoners om te voorkomen dat het contact met de bewoners, de verzorgenden en de naasten verloren gaat.
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Maak een duidelijke contact button op de website. (Woonzorgcentrum Raffy)
- Website met touchscreens is makkelijk in gebruik
- Maak goede, informatieve folders voor cliënten en naasten, in plaats van gebruikelijke algemene, verkoopachtige, weinig zeggende flyers van zorgorganisaties. Bij Zorggroep Dorus hebben ze wel 20 eenvoudig op A4 vormgegeven folders gemaakt over zaken die je als cliënt of naaste echt wilt weten. Per A4 wordt ingegaan op een onderwerp. Een greep eruit: Levensboek. Toelichting voor de makers van het levensboek, en Inrichting bewonerskamer St. Barbara. (Het Verblijf) - 1 december 2012
- Laat iedereen zijn eigen kopjes meebrengen naar het verzorgingshuis. Dit staat een stuk gezelliger dan de standaard tehuis witte - 'gouden Thuis Voelen TIP' (Het Verblijf) - 19 oktober 2012
- Leg contact met een bedrijf in de buurt: er zijn genoeg mensen die graag hun handen uit de mouwen steken om op vrijwillige basis een bijdrage te leveren aan het verfraaien van uw locatie. (De Bieslandhof)