Begin als huis een Ledenvereniging en ontwikkel een blad om leden op de hoogte te houden, te informeren over ontwikkelingen en interessante producten. Bied leden bijvoorbeeld een rolstoel- en scootmobiel service aan via het blad. (Ondersteunende functies) – 6 oktober 2011
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Informeer naasten over eventuele risico’s. Leer hen er mee om te gaan en schenk hen vertrouwen daarmee zorgvuldig om te gaan.
- Zet een welkom bordje op de balie met een foto en de naam van de gastvrouw van dat moment. Dit kan gemakkelijk gerealiseerd worden naast de badge die veel gastvrouwen al dragen, en is lekker duidelijk. (Verpleeghuis Het Gasthuis)
- Op de voor de bezoeker aansprekende website staat op de homepage een persoonlijke brief van de bestuurder, directeur Willy van Egdom MBA. Klasse! (Bartholomeus Gasthuis)
- Bezoek is maar al te vaak geneigd op de gat te gaan zitten in plaats van in de benen te komen, met name omdat men gewoonweg niet op de gedachte komt of ertoe gestimuleerd wordt. (Tip van zorgvisite, Woon- en behandelcentrum Nolenshaghe)
- Noem je activiteitenoverzicht bijvoorbeeld een UIT & DOE Agenda, in plaats van activiteitenkalender. (Bartholomeus Gasthuis)