Organiseer per huiskamer of afdeling met regelmaat bijeenkomsten voor degenen die regelmatig op bezoek komen, samen met het verzorgend personeel, waar onderwerpen en dilemma’s besproken kunnen worden die verbonden zijn met het dagelijks leven van de bewoners. De afdeling communicatie kan daarin het voortouw nemen.
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Informatie over het ziektebeeld en de indicatiestelling kan en moet anders en in gewone taal door het CIZ gecommuniceerd worden.
- Wees ondernemend: dank adverteerders en donateurs voor hun ondersteuning door vermelding op een bordje of, zoals De Herbergier doet, op een bedrijfsauto. (Ondersteunende Functies) – 11 augustus 2011
- Geef op de website ook informatie over het ontruimen van het appartement na overlijden en vertrek. Over dat laatste is vaak onduidelijkheid. (Tip van het Huis, De Santmark, Castricum)
- Leg als verpleeghuis bij de intake vast of de familie er bezwaar tegen heeft dat andere bezoekers jouw partner met dementie of ouder helpen met bijvoorbeeld eten geven of naar het toilet gaan.
- Ga verbinding met de buurt aan door bijvoorbeeld een koor te starten van buurtbewoners en medewerkers. (Tip van het Huis, Verpleeghuis Nebo)