Het huis moet investeren in de naasten die zich willen inzetten voor de bewoners. Het gaat daarbij om goede informatie, communicatie en ondersteuning door middel van trainingen.
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Stel de faciliteiten, zoals een heetwaterkraan, zo af dat bewoners zelfstandig van deze faciliteiten gebruik kunnen maken. Dit bevordert niet alleen hun zelfredzaamheid maar ook de zelfverzekerdheid van bewoners. (De Leystroom)
- Organiseer als Vriendenstichting van het huis een loterij, zoals Aafje’s Vriendenstichting doet. De stichting zamelt o.a. via de verkoop van loten geld in voor leuke dingen voor de bewoners van Aafje. (Ondersteunende functies) - 10 augustus 2012
- Overleg met de gemeente over bewegwijzering en bankjes en/of zet als huis zelf wandelroutes uit. (Tip van Zorgvisite, Schoorwijck, Leidschendam)
- Gebruik de geschiedenis! Neem de historie van het gebouw mee in het ontwerp en de aankleding van het gebouw. Plaats bijvoorbeeld een plaquette aan de buitenmuur waarop historische informatie terug te vinden is. (Architectuur) – 8 september 2011
- Draag als medewerker herkenbare kleding met badge, waarop naam en functie zichtbaar is. (Het Verblijf) - 9 maart 2012