Maak ruimte maken voor kritiek. Het schept -in tegenstelling tot krampachtig reageren op familiebetrokkenheid- de mogelijkheid om zaken anders en beter op te lossen. In overleg tussen verzorgenden en naasten kan veel kou uit de lucht worden genomen.
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Maak duidelijk welke steun naasten van het huis kunnen verwachten, als zij zelf ook aandacht nodig hebben.
- Plaats buiten bij de voordeur een bellenblok voor alle appartementen en een bel voor elk huis van de kleinschalige woningen. (Zorgvisite Ruijschenberg)
- Een kookboek met recepten die hutspot en de gehaktbal (hoewel ook lekker) ontstijgen en een boekje 'Hier zijn wij trots op' met allerlei praktische tips geeft inspiratie aan medewerkers en bewoners. (Tip van het Huis, Pieter Pauw, Wageningen)
- Zet het bewonersblad op ooghoogte in de folderstandaard in de entreehal van het huis, of nog liever geef het een goed in het oog vallende plaats! (Het Verblijf) - 21 september 2012
- Bied op je website informatie die toegesneden is op de behoeften vanuit de cliënten en hun familie. Gebruik in plaats van zorg- en administratief jargon, toegankelijke en begrijpelijke taal die de cliënten en hun naasten in een emancipatorische positie brengt. (ICT en Naasten) – 6 oktober 2011