Vraag aan de bewoner of naaste wat het gewenste dagschema is. Maak het dagschema in een oogopslag zichtbaar voor de medewerkers , de bewoners en de naaste.
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Kapstokken ontbreken vaak bij woongroepen, maar plaats ze toch: het geeft aan dat er bezoek wordt verwacht (Tip van het Huis, Vivaldi, Zoetermeer)
- Maak als naaste wanneer je een verpleeghuisopname ziet aankomen vroegtijdig een lijstje van zaken die belangrijk zijn voor het maken van een keuze. Ook een rondje maken langs in aanmerking komende huizen, om de sfeer te proeven en de aanwezige voorzieningen te beoordelen is verstandig.
- Bied verschillende mogelijkheden voor het (laten) doen van de was: bv. door een naaste thuis of tegen betaling via muntjes in de wasserette die in het gebouw aanwezig is of bij een externe wasserij. (Ondersteunende functies) - 2 november 2012
- Zorg voor aanwezigheid van speelmogelijkheden voor de kinderen, dit maakt een bezoekje voor hen ook leuker. (Woonzorgcentrum Steenvoorde)
- Zorg ervoor dat de website up-to-date is: een actuele activiteitenagenda, eventuele verbouwingen, en wachttijden. (Tip van Zorgvisite, het Mennistenerf, Zaandam)