Tandheelkundige faciliteiten voor bewoners beschikbaar hebben en er duidelijk over zijn. (Verpleeghuis De Eshoeve)
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Verzamel in het winkeltje van het huis spelletjes, puzzels en DVD’s op een plank, die door bezoekers kunnen worden geleend. Maak reclame voor deze service zodat er goed gebruik van wordt gemaakt! (Het verblijf) – 6 oktober 2011
- Maak, naast de inlogfunctie voor medewerkers, een aparte inlogfunctie op de website voor familie en bewoners. Een soort familienet waar iedereen up-to-date wordt gehouden. (Zorgvisite Tip, 't Huis op de Waard)
- Vraag naasten een dierbare foto van de bewoner mee te nemen. Maak als verzorgende samen met een naaste die dit leuk vindt, hier een mooie wandvulling van in de gezamenlijke woonkamer. Anderen die op visite komen hebben dan altijd een aanknopingspunt tot een gesprek met (een van) de huisgenoten. (Het Verblijf) – 11 augustus 2011
- Faciliteer en stimuleer dat bewoners iets herkenbaars of dierbaars van zichzelf buiten naast de voordeur op de muur hangen voor een persoonlijke touch. (Het Verblijf) - 27 januari 2012
- Een prijslijst waarop de kosten van bijvoorbeeld een wasje laten doen staat schept veel duidelijkheid (Tip van het Huis, Quintus, Den Haag)