Zorg voor creatieve, lekkere menu’s in het restaurant, en een mooie etalage. Dit trekt zowel bewoners als bezoekers. (Woonzorgcentrum Steenvoorde)
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Maak een menukaart voor in het restaurant en leg deze op de tafels. Dit geeft een gastvrij gevoel. (Het Verblijf) - 17 november 2011
- Betrek bij verbouwing/verhuizing de bewoners, medewerkers en familie gezamenlijk tijdens het hele proces en ga hun wensen en behoeften na. Informeer en communiceer de plannen goed en tijdig. (Architectuur) – 4 mei 2012
- Een levensalbum kan voor bewoners met dementie een belangrijk houvast bieden. In zo’n album zijn de belangrijkste momenten van het leven opgetekend. Het bevat onderdelen als: mijn tijd als baby, mijn jeugd in het gezin en op school, mijn verlovingstijd, mijn bruiloft, de huizen waar ik in gewoond heb, mijn kinderen, mijn vakanties. Maak het album samen met het dementerende familielid en begin ermee in het beginstadium van dementie.
- Draag zorg voor een brochure met handige kledingtips: makkelijke sluitingen; eenvoudig aan en uit te trekken, goed wasbaar; zelfstrijkend of eenvoudig strijkbaar.
- Voor de wijze van contactlegging met naasten vonden wij bij Riet Fiddelaers-Jaspers en Huub Buijssen in hun begeleidersboek bij het ‘Levensalbum’ van hun hand, algemene tips voor de communicatie met iemand met dementie.