Een lage en toegankelijke ontvangstbalie voor bezoekers en vragen; waarop de dienstdoende receptiemedewerkers via een klapper laten weten wat hun naam is.
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Maak het als naaste voor de verzorgenden gemakkelijker om de juiste muziek te herkennen door stickers op de CD’s te plakken. Niet iedere verzorgende heeft verstand van klassieke muziek of zegt de namen van componisten iets.
- Een goede presentatie en ontvangst van je team aan medewerkers. (het Zonnehuis Amstelveen, 29 maart 2013)
- Zorg ervoor dat de bewegwijzering in het huis past bij de huisstijl. (Tip van Zorgvisite, Kadoelerbreek, Amsterdam)
- Maak een poster met tips op het gebied van spelletjes en activiteiten voor naasten.
- Intieme hoekjes waar men rustig kan lezen of een spelletje doen, zijn een fijne aanvulling om te zorgen voor geborgenheid en gezelligheid. (Tip van Zorgvisite, Schoorwijck, Leidschendam)