Faciliteer en stimuleer dat bewoners iets herkenbaars of dierbaars van zichzelf buiten naast de voordeur op de muur hangen voor een persoonlijke touch. (Het Verblijf) – 27 januari 2012
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Van een introductiefilmpje op de website van de medewerkers in het huis en van de locatiemanager krijgt de (nieuwe) bewoner al snel een welkom gevoel. (Tip van het Huis, Vondelstede, Amsterdam)
- Plaats een geavanceerd computergestuurd belsysteem voor de tijden dat er geen receptioniste aanwezig is waarin elk deel en elke bewoner is apart te zoeken. (Bartholomeus Gasthuis)
- Organiseer twee keer per jaar lekenvisitaties die het verpleeghuis schouwen op het woon- en leefaspect en met aanbevelingen komen. De schouwen behoren vooral over de gewone levensdingen te gaan en niet over de grote organisatorische, medische, zorginhoudelijke en financiële zaken.
- Bied net als Ter Reede dagverzorging en dagbehandeling aan. Beide overdag en zeven dagen van de week, om zo de eenzame weekeinden te overbruggen!
- Geef bewoners keuzevrijheid en neem niets uit handen wat zij zelf nog kunnen en willen doen. (Tip van het Huis, Schoorwijck, Leidschendam)