Leg op een centrale plek, zoals in de personeelsruimte, een logboek waarin personeelsleden kunnen opschrijven waar op gelet moet worden, wat gerepareerd moet worden of wat extra aandacht vraagt in het verpleeg- of verzorgingshuis. (Het Verblijf) – 13 januari 2012
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Studio's of appartementen geven meer zelfstandigheid aan bewoners dan kamers. (Tip van het Huis, Schoorwijck, Leidschendam)
- Stimuleer bewoners en naasten met folders en posters tot culturele uitstapjes in de buurt. (Tip van Zorgvisite, 't Huis aan de Poel, Amstelveen)
- Bied bewoners de mogelijkheid “een mobiele telefoon in bruikleen te krijgen als ze op stap gaan, zodat ze gemakkelijk contact op kunnen nemen met het zorgcentrum of iemand van de familie, als ze bijvoorbeeld pech krijgen onderweg”. (Zorgvisite De Wietel)
- Maak het terras gezellig met mooie plantenbakken, fleecedekentjes op de stoelen, etc. (Tip van Zorgvisite, Mozaïek Woonzorgcentrum, Zuidlaren)
- Bij een huisbezoek voorafgaand aan de verhuizing is het maken van foto’s van de woonsituatie van een nieuwe bewoner handig voor de overdracht naar de andere medewerkers. Zo krijgen zij ook een goed beeld van de bewoner en zijn achtergrond. (Zorgvisite Tip, Wijndaelercentum)