Zorg voor een goede en inhoudelijke bewegwijzering, zodat bezoekers en bewoners goed de weg kunnen vinden in het huis. Een plattegrond op papier is daarnaast ook handig, zoals hieronder van Boswijk. (Het Verblijf) – 20 oktober 2011
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Draag als medewerker herkenbare kleding met badge, waarop naam en functie zichtbaar is. (Het Verblijf) - 9 maart 2012
- Combineer zoveel mogelijk publieksgerichte functies als winkeltje, en receptie om zo de presentatie, toegankelijkheid en openingstijden te vergroten. (Ondersteunende functies) - 13 januari 2012
- Maak zichtbaar voor bewoners, naasten en omgeving welke functies, voorzieningen en activiteiten het huis heeft en organiseert. En maak duidelijk van welke voorzieningen en activiteiten ook buurtbewoners gebruik kunnen maken. Denk aan een nieuwsbrief, informatiebord, posters etc.
- Zorg ervoor dat de bewegwijzering in het huis past bij de huisstijl. (Tip van Zorgvisite, Kadoelerbreek, Amsterdam)
- Als je de familie van de bewoners er bij uitnodigt, kunnen die ook weten dat het vertrouwd is. En zoek contact met de vrijwilligerscentrale of zij vrijwilligers voor het verder helpen met iPad zaken kunnen regelen. Of zoek het contact met de naastgelegen school. Daar zijn vast whizzkids genoeg (Tip van Zorgvisite, Woon- en behandelcentrum Nolenshaghe)