Zorg ervoor dat er net als in hotels een wervende, aangenaam ogende informatiemap op elke kamer en in elke gemeenschappelijke ruimte ligt, met informatie over de voorzieningen en de diensten die het huis biedt voor bewoners en bezoekers.
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Organiseer als Vriendenstichting van het huis een loterij, zoals Aafje’s Vriendenstichting doet. De stichting zamelt o.a. via de verkoop van loten geld in voor leuke dingen voor de bewoners van Aafje. (Ondersteunende functies) - 10 augustus 2012
- Let op dat bij de (digitale) receptie er wel mensen aanwezig zijn die oog kunnen houden op wie er binnenkomt. (Tip van Zorgvisite, Pieter Pauw, Wageningen)
- Integreer kinderopvang in het gebouw. Maak het zo dat ouders met de kleintjes een plein of atrium over moeten om binnen en buiten te komen. Dat is goed voor het onderling contact.
- Maak een expositie van gemaakte projecten door bewoners of organiseer een toernooi voor de spelclubs in het huis. (Tip van het Huis, De Meander, Nieuwerkerk a/d IJssel)
- Combineer winkel, receptie en restaurant balie. Het is efficiënter en je realiseert er langere openingstijden mee. (Architectuur/Ondersteunde functies) – 22 september 2011