Maak altijd een afspraak voor een vervolggesprek (enkele weken na de intake) om dingen die in eerste instantie zijn blijven liggen of niet geheel zijn begrepen, of waar men tegenop gelopen is, alsnog te kunnen bespreken en verhelderen.
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
Een programma Groene Daken voor woonzorgcentra zou alleen maar winnaars kennen: de bewoners, het milieu en de zorgorganisatie exploitatie. (Tip van Zorgvisite, Pieter Pauw, Wageningen)
- Ga eens weekje op vakantie in eigen land met bewoners. Een andere omgeving en zo leren medewerkers en bewoners elkaar beter kennen (Tip van het Huis, Van Wijckerslooth, Oegstgeest)
- Maak het als naaste voor de verzorgenden gemakkelijker om de juiste muziek te herkennen door stickers op de CD’s te plakken. Niet iedere verzorgende heeft verstand van klassieke muziek of zegt de namen van componisten iets.
- Zorg voor aanwezigheid van speelmogelijkheden voor de kinderen, dit maakt een bezoekje voor hen ook leuker. (Woonzorgcentrum Steenvoorde)
- Maak vanaf de straat en op de aanrij routes duidelijk hoe je bij de zorginstelling komt. (Verpleeghuis Het Gasthuis)