Ontwikkel een professionele huisstijl, waaraan je entrees herkent en je je er welkom weet. (Tip van Zorgvisite, Kadoelerbreek, Amsterdam)
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Laat bewoners een tag dragen, die signalen afgeeft aan de zorgmedewerkers. Zo kunnen bewoners die de vrijheid aankunnen toch van de afdeling af. (Het Verblijf) – 5 april 2012
- Organiseer een Pre-intake gesprek, een week voor de opname, zodat de opnamedag veel minder stressvol kan verlopen. Bied naasten de gelegenheid hun vragen kwijt te kunnen en zich goed voorbereiden op de opname. (Voorafgaand aan opname) – 8 september 2011
- Hang vogelvoeder en vetbolletjes voor de ramen zodat er ook voor de bewoners die aan hun woning gekluisterd zijn, dichtbij wat te zien en beleven valt. (Het Verblijf) - 27 januari 2012
- Maak een duidelijke contact button op de website. (Woonzorgcentrum Raffy)
- Website met touchscreens is makkelijk in gebruik