Vermijd instituuttaal, maar sluit de taal van het huis zo veel mogelijk aan bij het gewone taal- en spraakgebruik (Tip van Zorgvisite, Mozaïek Woonzorgcentrum, Zuidlaren)
Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Een goede presentatie en ontvangst van je team aan medewerkers. (het Zonnehuis Amstelveen, 29 maart 2013)
- Reageer als zorginstelling op uiterst negatieve waarderingen op websites om beide zijdes van een situatie te belichten. (De Bieslandhof)
- Let op dat bij de (digitale) receptie er wel mensen aanwezig zijn die oog kunnen houden op wie er binnenkomt. (Tip van Zorgvisite, Pieter Pauw, Wageningen)
- Zet een CD speler met een verzameling cd’s in de gemeenschappelijke ruimten zodat bewoners muziek kunnen luisteren. (Tip van het Huis, 't Huis op de Waard)
- Maak een frequent verschijnende email-nieuwsbrief ten behoeve van naasten met heel basale informatie: het menu van de week, welke activiteiten worden er wanneer ondernomen, wanneer houdt wie spreekuur, is er iemand jarig van de bewoners, van de verzorgenden etc.