Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Een boodschappenservice komt bewoners tegemoet die wat minder goed ter been zijn. (Tip van het huis, Verpleeghuis Nebo)
- Elke medewerker in een staf- of steunfunctie moet zich bij elke werkzaamheid afvragen: wat voegt het toe aan de verbetering van het zorgen en het leven van de bewoners?
- Ruime draaideur als ingang goed alternatief voor de standaard automatische deursluizen (zorgvisitetip, SWZ Sophieke)
- Een servicepunt dat meer is ingericht als tafel dan als balie stap je makkelijker op af. (Tip van het Huis, Schoorwijck, Leidschendam)
- Plaats een koffiepot of koffieautomaat voor de bewoners en hun bezoekers in de omgeving van de receptie en de entree, zoals je wel in hotels ziet. (Het Verblijf) – 2 november 2011