Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Een servicepunt met een tafel met extra stoelen, een krijtbord met actuele activiteiten en een digitaal scherm met relevante informatie geeft goed overzicht. (Tip van het Huis, Schoorwijck, Leidschendam)
- Verleid bewoners en leid ze af. Een brievenbus om op uit te kijken of een glasbak voor het raam.
- Maak duidelijk welke steun naasten van het huis kunnen verwachten, als zij zelf ook aandacht nodig hebben.
- Creëer intimiteit en identiteit binnen de relatieve grootschaligheid van het verpleeg- of verzorgingshuis. Zet, zoals we zagen bij de receptie van De Samaritaan, ter verwelkoming een grote schaal met mandarijnen en een schaaltje met bonbons neer. (Het Verblijf) – 24 februari 2012
- Ga moeilijke onderwerpen en dilemma’s niet uit de weg. Voorbeeld: de weerstand bij het personeel in verpleeghuizen als er te veel over hun schouder wordt meegekeken.