Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Maak, naast de inlogfunctie voor medewerkers, een aparte inlogfunctie op de website voor familie en bewoners. Een soort familienet waar iedereen up-to-date wordt gehouden. (Zorgvisite Tip, 't Huis op de Waard)
- Stel als zorginstelling een verbeterplan op omtrent de leefkwaliteit en houdt bewoners op de hoogt door vorderingen te vermelden in een krantje. Met zo’n plan in de hand ben je voortdurend bezig de kwaliteit van leven en zorg te monitoren. (De Bieslandhof)
- Bied net als Ter Reede dagverzorging en dagbehandeling aan. Beide overdag en zeven dagen van de week, om zo de eenzame weekeinden te overbruggen!
- Ontwikkel als zorgorganisatie een visie op het verbinden van jong en oud. Zorg er bijvoorbeeld voor dat bewoners uit hun raam zicht hebben op een speelplaats of dat er gezamenlijke activiteiten met een kinderdagverblijf uit de buurt zijn. (Zorgvisite Verpleeghuis Magnushof)
- Maak de ingang uitnodigend, zet er bijvoorbeeld bloeiende planten in, zodat mensen aangetrokken worden en met een glimlach naar binnen gaan. (Tip van Zorgvisite, Hoge Veld, Den Haag)