Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Informeer naasten en bewoners over hun rechten en de mogelijkheden tot overplaatsing naar een ander huis, dan wel binnen het huis. Een aantal huizen biedt de mogelijkheid ook de niet geïndiceerde partner woonruimte te bieden, al dan niet in een aparte woonunit, of heeft mogelijkheden in het huis te logeren.
- Een servicepunt dat meer is ingericht als tafel dan als balie stap je makkelijker op af. (Tip van het Huis, Schoorwijck, Leidschendam)
- Voer een standaard beleid in dat een medewerker altijd een bewoner meeneemt als hij/zij buiten de woongroep moet zijn. De bewoner heeft dan meteen ook een loopje, beweging en ontmoeting. (Verpleeghuis Het Gasthuis)
- Zorg voor bewegwijzering zodat zowel bewoners en bezoeker makkelijk de weg vinden in het huis (Tip van Zorgvisite, Verpleeghuis 't Blauwbörgje, Groningen)
- Ontwikkel een professionele huisstijl, waaraan je entrees herkent en je je er welkom weet. (Tip van Zorgvisite, Kadoelerbreek, Amsterdam)