Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Zorg voor aansluiting op WIFI voor bewoners en bezoekers. Dat mag in deze tijd toch niet meer ontbreken. (Woonzorgcentrum Steenvoorde)
- Maak zichtbaar voor bewoners, naasten en omgeving welke functies, voorzieningen en activiteiten het huis heeft en organiseert. En maak duidelijk van welke voorzieningen en activiteiten ook buurtbewoners gebruik kunnen maken. Denk aan een nieuwsbrief, informatiebord, posters etc.
- Op de voor de bezoeker aansprekende website staat op de homepage een persoonlijke brief van de bestuurder, directeur Willy van Egdom MBA. Klasse! (Bartholomeus Gasthuis)
- Gebruik email om naasten steeds up to date te informeren over het wel en wee van de bewoner en zijn nieuwe leefomgeving. Het opzetten van een naastenhyves, vergemakkelijkt de communicatie tussen naasten onderling en met de medewerkers
- Een boodschappenservice komt bewoners tegemoet die wat minder goed ter been zijn. (Tip van het huis, Verpleeghuis Nebo)