Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Gebruik persoonlijke gebruiksvoorwerpen, kunst en accessoires voor de inrichting van het hele huis en creëer attente hoekjes met prullaria en kunstwerkjes. Een prachtig voorbeeld van hoe is te zien in Humanitas-Akropolis in Rotterdam. Klik hier voor een sfeerimpressie. (Het Verblijf) – 7 september 2012
- Breid de website www.kiesbeter.nl uit met meer persoonsgerichte keuzevoorkeuren. Zet er informatie op over de beschikbaarheid van plaatsen. De informatie moet de bezoekers van de website in staat stellen de verpleeghuizen te beoordelen (vergelijk de hotelsites).
- Plaats op de homepage van de zorginstelling of zorglocatie meteen een blok over de familie en naasten. Informatie en kennis voor hen, om hun eigen rol natuurlijk te kunnen voortzetten.
- Maak een menukaart voor in het restaurant en leg deze op de tafels. Dit geeft een gastvrij gevoel. (Het Verblijf) - 17 november 2011
- Houd de domeinen van en informatie voor personeel en bewoners gescheiden. (Verpleeghuis De Eshoeve)
- Gebruik persoonlijke gebruiksvoorwerpen, kunst en accessoires voor de inrichting van het hele huis en creëer attente hoekjes met prullaria en kunstwerkjes. Een prachtig voorbeeld van hoe is te zien in Humanitas-Akropolis in Rotterdam. Klik hier voor een sfeerimpressie. (Het Verblijf) – 7 september 2012