Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Maak een route voor op de gesloten afdelingen waar bewoners letterlijk een rondje kunnen lopen, dit geeft vaak veel meer voldoening dan weer terug te moeten keren. (De Leystroom)
- Uitnodigende zitjes in de hal en op de gangen zorgen ervoor dat bewoners en naasten op een natuurlijke manier met elkaar in gesprek raken (Tip van het Huis, Vivaldi, Zoetermeer)
- Geef nieuwe bewoners voor vloerbedekking, vitrage en gordijnen een keuze uit verschillende mogelijkheden. Zo geef je ruimte aan eigen smaak, terwijl tegelijkertijd kwaliteit, design en bruikbaarheid/efficiency gegarandeerd zijn. (Architectuur) - 23 maart 2012
- Een toegankelijke locatiemanager staat voor een openhartige opstelling, vermelding van de locatiemanager op de website maakt het eveneens makkelijker om contact te leggen. (De Bieslandhof)
- Maak visitekaartjes en regel vaste (telefonische) spreekuren van de eerst verantwoordelijk verzorgenden.