Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Zorg voor een kabelkrant of TV in de publiek toegankelijke ruimtes die bezoekers van informatie voorziet. (Woonzorgcentrum Steenvoorde)
- Combineer winkel functie in ieder geval met receptie/ontvangst functie c.q. grand café/restaurant functie om zo de openingstijden groter te maken. (Zorgvisite tip aan het huis, Delfshove)
- Verzorgenden en andere medewerkers kunnen over bijzondere talenten beschikken die van pas komen in het verpleeghuis. Zet hun talenten en hobby’s in. Voorbeeld: verzorgende die schoonheidsspecialiste is of graag haar verzorgt; een ICT-er die een aquarium wil onderhouden.
- Plaats op de website, naast informatie voor medewerkers en vrijwilligers, gegevens en informatie voor verwanten. Creëer een aparte button/pagina waar naasten terecht kunnen met vragen en opmerkingen. (ICT en naasten) – 17 november 2011
- Als je de familie van de bewoners er bij uitnodigt, kunnen die ook weten dat het vertrouwd is. En zoek contact met de vrijwilligerscentrale of zij vrijwilligers voor het verder helpen met iPad zaken kunnen regelen. Of zoek het contact met de naastgelegen school. Daar zijn vast whizzkids genoeg (Tip van Zorgvisite, Woon- en behandelcentrum Nolenshaghe)