Zelf aan de slag met thuis voelen en naastenbeleid
* Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, de betrokkenheid van naasten stimuleren
Lees verder
* Zorgschouwen ter verbetering van het woon- en leefklimaat in zorglocaties
* Train de Trainer in Houd de Naaste Vast en Thuis Voelen agenda, een opleiding voor medewerkers
* Clienten Vertegenwoordigen, het samenspel tussen de zorgorganisatie en cliëntenraad op naastenbeleid en thuis voelen
Nieuwsbrief
Zoeken
Zorgvisite op de kaart!
Klik op de kaart voor het overzicht van alle afgelegde zorgvisites door het hele land.
Lees verderZorgvisite tip
- Scherm de parkeerplaats af indien deze in het zicht staat vanaf het terras of café. (Woonzorgcentrum Steenvoorde)
- Ontwikkel als zorgorganisatie een visie op het verbinden van jong en oud. Zorg er bijvoorbeeld voor dat bewoners uit hun raam zicht hebben op een speelplaats of dat er gezamenlijke activiteiten met een kinderdagverblijf uit de buurt zijn. (Zorgvisite Verpleeghuis Magnushof)
- Van een introductiefilmpje op de website van de medewerkers in het huis en van de locatiemanager krijgt de (nieuwe) bewoner al snel een welkom gevoel. (Tip van het Huis, Vondelstede, Amsterdam)
- Let er in cafés en restaurants op dat er geruime tijd warme maaltijden verkrijgbaar zijn. (Woonzorgcentrum Steenvoorde)
- Plaats een koffiepot of koffieautomaat voor de bewoners en hun bezoekers in de omgeving van de receptie en de entree, zoals je wel in hotels ziet. (Het Verblijf) – 2 november 2011